REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
VOD.STANKIEWICZ.PL
wersja dokumentu: 01
data obowiązywania: od 1 grudnia 2024 r.
I. Postanowienia ogólne, kontakt z właścicielem sklepu
- Niniejszy regulamin (dalej „Regulamin”) określa zasady i warunki korzystania ze sklepu internetowego vod.stankiewicz.pl, działającego pod adresem www.vod.stankiewicz.pl (dalej „Sklep”), który jest częścią strony internetowej kstankiewicz.pl (dalej “Strona Internetowa”).
- Właścicielem Sklepu jest Kancelaria Adwokacka Katarzyna Stankiewicz spółka komandytowa z siedzibą w Warszawie przy ul. Gimnazjalnej 18/3, 01-364 Warszawa wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0001085563, NIP 5223286941, REGON: 527612420 (dalej „Sprzedawca”).
- Dane kontaktowe Sprzedawcy są następujące:
Adres do kontaktu: ul. Gimnazjalna 18/3, 01-364 Warszawa
Adres e-mail: biuro@kstankiewicz.pl
Numer telefonu: +48 603212155
Pon-pt 9-16
II. Wymagania techniczne
- W celu korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie:
- komputera lub innego urządzenia z przeglądarką internetową;
- dostępu do sieci Internet;
- aktywnego adresu e-mail.
III. Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych klientów Sklepu jest Sprzedawca.
- Wszelkie informacje o przetwarzaniu danych osobowych klientów, jak i innych osób korzystających ze strony internetowej Sklepu można przeczytać w Polityce prywatności.
IV. Zawarcie umowy sprzedaży, konto klienta
- Sklep umożliwia zakup treści cyfrowych (np. kursy online, dalej „Treści Cyfrowe”) oraz usług cyfrowych (np. webinary, szkolenia online na żywo, dalej „Usługi Cyfrowe”), uwidocznionych na stronie internetowej Sklepu (dalej łącznie jako „Produkty”).
- Klient przyjmuje do wiadomości, że Produkty udostępniane w Sklepie nie stanowią porady prawnej i jej nie zastępują, nie stanowią też interpretacji prawnej, ani nie są opinią prawną.
- W celu złożenia zamówienia należy dokonać wyboru Produktów w Sklepie, odpowiednim przyciskiem dodać je do „Koszyka” i kontynuować procedurę składania zamówienia poprzez wybór odpowiednich opcji (sposób dostawy i płatności).
- Informacje o Produktach w Sklepie, tj. opisy i ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy o dostarczenie treści cyfrowej / usługi cyfrowej w rozumieniu art. 71 k.c., zgodnie z warunkami Regulaminu.
- Warunkiem złożenia zamówienia jest wypełnienie w formularzu zamówienia wszystkich wymaganych danych koniecznych do identyfikacji klienta i dostarczenia mu Produktu, ewentualnie także (na życzenie klienta) danych do wygenerowania faktury VAT.
- W celu zakupu, a następnie korzystania z Produktu konieczne jest założenie konta w Sklepie (dalej „Konto”), za pomocą którego Sprzedawca udostępnia klientowi Produkty. Rejestracja jest jednorazowa, a adres poczty e-mail oraz wybrane przez klienta hasło są podstawą do późniejszego logowania. Po zalogowaniu się do Konta, klient posiada dostęp do: (i) zakupionych przez siebie aktywnych Produktów, (ii) historii swoich zamówień, a przy kolejnych zamówieniach nie musi ponownie wypełniać formularza zamówienia swoimi danymi osobowymi.
- Klient może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z posiadania konta. W tym celu należy wysłać swoją rezygnację na adres e-mail: biuro@kstankiewicz.pl
- Zatwierdzenie przez klienta zamówienia przyciskiem „Kupuję i płacę” (lub innego o tożsamym brzmieniu) oznacza:
(I) złożenie Sprzedawcy oferty zakupu Produktów zgodnie z opcjami wybranymi w zamówieniu oraz zgodnie z niniejszym Regulaminem,
(II) akceptację obowiązku dokonania zapłaty ceny Produktów. - Do zawarcia o dostarczenie Treści Cyfrowej / Usługi Cyfrowej (dalej „Umowa”) dochodzi z chwilą dokonania przez klienta zapłaty za Produkt. O zawarciu Umowy Sprzedawca informuje klienta poprzez wiadomość e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia.
- Sprzedawca przekazuje klientowi potwierdzenie zawarcia Umowy na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia Towaru. Treść umowy zostanie przesyłana pocztą elektroniczną (e-mail) na adres Kupującego, wskazany w zamówieniu. Informacje dotyczące zamówienia dostępne będą także na koncie klienta w sklepie internetowym.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy klient podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości co do ich poprawności. W takim przypadku Sprzedawca (jeśli to możliwe) podejmie próbę kontaktu z klientem, celem weryfikacji prawdziwości podanych danych.
V. Ceny i metody płatności
- Ceny Produktów podawane są w walucie złoty polski (PLN) oraz w kwocie brutto, tj. wraz z podatkiem VAT.
- Sklep oferuje następujące metody płatności:
- płatność za pośrednictwem operatora Tpay (szybki przelew bankowy oraz inne metody płatności udostępniane przez tego operatora, np. Blik).
- Dostępne metody płatności prezentowane są klientowi na etapie składania zamówienia (w koszyku).
- Jeżeli klient wybrał płatność zwykłym przelewem bankowym, zapłata za zamówienie powinna nastąpić w terminie 5 dni roboczych od jego złożenia. W przypadku braku zapłaty w w/w terminie, Umowę uważa się za niezawartą. Zdanie poprzednie nie dotyczy sytuacji, gdy Sprzedawca oferuje klientom płatność odroczoną/płatność w ratach za pośrednictwem zewnętrznego partnera.
VI. Dostawa Produktów
- Dostawa Produktów następuje niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni od otrzymania przez Sprzedawcę ceny Produkt. Wyjątkiem od powyższego są sytuacje, gdy Usługa Cyfrowa lub Treść Cyfrowa sprzedawana jest w trybie przedsprzedaży, a na karcie produktu w Sklepie wyraźnie oznaczono datę dostarczenia produktu (np. w przypadku szkoleń online na żywo, webinarów).
- Sprzedawca zapewnia klientowi dostęp do Produktów w formie online poprzez Konto. Treści cyfrowe w postaci kursów online oferowane przez Sprzedawcę udostępniane są klientowi w powyższy sposób od razu w całości.
- Z chwilą zalogowania się przez klienta do Konta po zakupie Produktów lub z chwilą uzyskania dostępu do zamówionego Produktu w formie linku do ściągnięcia materiałów lub z chwilą uzyskania innego rodzaju dostępu do Produktu, przedmiot Umowy uważa się za dostarczony klientowi w całości.
- Informacja o tym, na jaki okres klient uzyskuje dostęp do danego Produktu w ramach Umowy widoczna jest podczas dokonywania zamówienia na dany Produkt.
VII. Odstąpienie od umowy
- Klient będący konsumentem lub przedsiębiorcą, o którym mowa w art. 7aa ustawy o prawach konsumenta (dalej „Przedsiębiorca Uprzywilejowany”) posiada ustawowe prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży Produktu w terminie 14 dni od zawarcia umowy, bez podawania przyczyny, z zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa poniżej.
- Do zachowania terminu do odstąpienia od Umowy wystarczy, aby klient wysłał w w/w terminie, oświadczenie:
– w formie elektronicznej na adres: biuro@kstankiewicz.pl
– w formie pisemnej na adres: Kancelaria Adwokacka Katarzyna Stankiewicz sp.k.: ul. Gimnazjalna 18/3, 01-364 Warszawa. - Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może być złożone według wzoru stanowiącego załącznik do Regulaminu (pobierz wzór), przy czym użycie wzoru nie jest obowiązkowe. Sprzedawca niezwłocznie prześle klientowi w formie e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, dokona na rzecz klienta zwrotu ceny Produktu.
- Zwrot płatności zostanie dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca może uniemożliwić klientowi dalsze korzystanie z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, w szczególności przez uniemożliwienie klientowi dostępu do Konta.
VIII. Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku Umów:
- o dostarczenie Usługi Cyfrowej, za którą klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
- o dostarczanie Treści Cyfrowej niedostarczanej na nośniku materialnym, za które klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał klientowi potwierdzenie zawarcia Umowy wraz potwierdzeniem otrzymania zgody na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy.
IX. Prawa autorskie
- Klient zobowiązany jest do przestrzegania warunków niniejszej licencji w stosunku do Produktów zakupionych w Sklepie. Usługodawca może określić warunki licencji odrębnie zamieszczając stosowny zapis w opisie poszczególnego Produktu uwzględniając jego zawartość w szczególności materiały audio, video itd.
- Klient ma prawo korzystać z udostępnionych mu Produktów wyłącznie na własny użytek, o ile inaczej nie wskazano w opisie Produktu.
- Jeśli w opisie Produktu nie wskazano inaczej, klient uzyskuje prawo do korzystania z Produktu na rok od daty uzyskania do niego dostępu, bez ograniczeń terytorialnych.
- Zabrania się Klientowi udostępniać Treści Cyfrowych, elementów Usługi Cyfrowej oraz danych do swojego Konta innym podmiotom.
- Dostępne w ramach Sklepu Produkty nie mogą być przedmiotem rozporządzenia przez Klienta (w szczególności odsprzedaży czy dystrybucji i sprzedaży handlowej).
- Licencja udzielona Klientowi nie obejmuje prawa do:
a) trwałego lub czasowego zwielokrotnienia treści dostępnych w ramach Sklepu, w tym Produktów, w całości lub w części, w celu innym niż utworzenie kopii na własny użytek,
b) wprowadzania jakichkolwiek innych zmian w części lub w całości treści w tym Produktów, dostępnych na stronie Sklepu,
c) odpłatnego rozpowszechniania treści, w tym Produktów, dostępnych na stronie Sklepu jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie,
d) nieodpłatnego rozpowszechniania treści, w tym Produktów, dostępnych na stronie Sklepu jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie.
X. Reklamacje
- Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć klientowi Produkty zgodnie z Umową.
- Wobec konsumentów i Przedsiębiorców Uprzywilejowanych Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność Produktu z umową zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta. Wobec pozostałych klientów Sprzedawca ponosi odpowiedzialność na zasadach wynikających z kodeksu cywilnego.
- Reklamacje mogą być składane:
• w formie elektronicznej na adres biuro@kstankiewicz.pl lub
• w formie pisemnej na adres: ul. Gimnazjalna 18/3, 01-364 Warszawa,
• telefonicznie pod numerem +48 603212155 - Sprzedawca rozpatrzy reklamację w takiej formie, w jakiej została ona złożona (pisemnie lub poprzez wiadomość e-mail) w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.
- W razie niezadowolenia ze sposobu załatwienia reklamacji przez Sprzedawcę, konsument i Przedsiębiorca Uprzywilejowany mogą (niezależnie od zwykłego postępowania przed sądem powszechnym) skorzystać także z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- W powyższym celu można:
• zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
• skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów,
• skorzystać z platformy ODR (Online Dispute Resolution), która służy do internetowego rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami, jeśli spór dotyczy zobowiązań wynikających z umowy zawartej przez internet. Więcej informacji o platformie ODR można znaleźć pod adresem: ec.europa.eu/consumers/odr,
• zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy. - Dodatkowe informacje odnośnie pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można uzyskać także na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/
XI. Opinie o produktach
- Sprzedawca może umieszczać w Sklepie i na Stronie Internetowej opinie o Produkcie lub o przedsiębiorstwie Sprzedawcy (dalej “Opinie“).
- Opinie są weryfikowane w ten sposób, że publikowane są opinie pochodzące jedynie od klientów, którzy korzystali z usług Sprzedawcy lub zakupili Produkt. Opinie klientów publikowane są wyłącznie za ich zgodą.
- W Sklepie ani na Stronie Internetowej nie ma możliwości umieszczania Opinii lub innych treści bezpośrednio przez samych użytkowników.
XII. Usługi świadczone drogą elektroniczną – Konto
- Usługa Konta jest usługą dodatkową i poboczną w stosunku do głównej działalności Sprzedawcy, tj. oferowania klientom zakupu Produktów. Usługa prowadzenia Konta jest nieodpłatna.
- Dane kontaktowe Sprzedawcy w sprawach dotyczących usługi Konta są takie same jak w przypadku Sklepu.
- Wymagania techniczne dla korzystania z usługi Konta są takie same, jak dla korzystania ze Sklepu i wskazane zostały w punkcie II.1. Regulaminu Sklepu.
- Korzystając z Konta klient Sklepu ma możliwość:
• zapisać, przechowywać i modyfikować na Koncie swoje dane osobowe, co umożliwia dokonywanie kolejnych zakupów w Sklepie bez konieczności ponownego uzupełniania formularza adresowego,
• wglądu w historię swoich zamówień. - Reklamacje dotyczące usługi Konta mogą być składane Sprzedawcy zgodnie z procedurą przewidzianą w rozdziale X Regulaminu.
XIII. Newsletter
- Newsletter to cykliczne wiadomości elektroniczne przesyłane przez Sprzedawcę na adres e-mail osoby, która wyraziła stosowną zgodę marketingową („Subskrybent”). Wiadomości te zawierają w szczególności informacje handlowe dotyczące Sklepu i Sprzedawcy. Wiadomości te mogą również zawierać inne treści, związane z działalnością Sprzedawcy, z branżą Sklepu, ewentualnie treści edukacyjne, które w ocenie Sprzedawcy mogą być ciekawe i przydatne dla klientów lub potencjalnych klientów Sklepu („Newsletter”).
- Usługa Newslettera jest usługą dodatkową i poboczną w stosunku do głównej działalności Sprzedawcy, tj. oferowania klientom zakupu Produktów. Usługa Newslettera jest nieodpłatna.
- Dane kontaktowe Sprzedawcy w sprawach dotyczących usługi Newslettera są takie same jak w przypadku Sklepu.
- W celu korzystania z usługi Newslettera niezbędne jest posiadanie:
a) komputera lub innego urządzenia z oprogramowaniem, które umożliwia odbiór wiadomości e-mail,
b) aktywnego adresu e-mail,
c) dostępu do sieci Internet. - Korzystając z Newslettera Subskrybent ma możliwość otrzymywać od Sprzedawcy wiadomości e-mail zawierające m.in.:
- informacje o nowościach i promocjach w Sklepie,
- informacje marketingowe dotyczące Produktów i usług Sprzedawcy,
- kody rabatowe i/lub informacje o innych specjalnych korzyściach dla subskrybentów Newslettera,
- inne treści, związane z działalnością Sklepu i Sprzedawcy, branży Sklepu, ewentualnie treści edukacyjne, które w ocenie Sprzedawcy mogą być ciekawe i przydatne dla klientów lub potencjalnych klientów Sklepu.
6. Sprzedawca nie gwarantuje, ani nie deklaruje określonej częstotliwości wysyłania Newslettera. O czasie wysyłki, a także o treści informacji handlowych zawartych w Newsletterze decyduje Sprzedawca.
7. Zawarcie umowy o usługę Newslettera może nastąpić:
- gdy osoba odwiedzająca Sklep lub Stronę Internetową wypełni stosowny formularz na stronie www, podając swój adres e-mail, na który chce otrzymywać informacje handlowe,
- podczas składania zamówienia w Sklepie – gdy klient w koszyku Sklepu wyrazi zgodę na otrzymywanie informacji handlowych poprzez zaznaczenie odpowiedniego okienka wyboru (tzw. checkbox).
- Sprzedawca może – jako zachęta do subskrypcji Newslettera – proponować potencjalnym Subskrybentom bonus (prezent, tzw. lead magnet) w postaci kodu zniżkowego, treści cyfrowej (np. darmowy e-book) lub innej korzyści dla subskrybenta, związanej z działalnością sklepu (np. jednorazowy darmowy dostęp do webinaru) („Bonus”). Informacja o Bonusie przyznawanym w związku z subskrypcją Newslettera znajduje się wówczas na stronie Sklepu.
- Bonus dostarczany jest Subskrybentowi na adres e-mail podany przy subskrypcji, niezwłocznie po zawarciu umowy o usługę Newslettera. Udostępnienie Bonusu następuje w odpowiedniej formie cyfrowej (np. link umożliwiający pobranie e-booka, kod zniżkowy, kod do wpisania w odpowiednim polu koszyka Sklepu w celu otrzymania dostępu darmowego do materiału).
- Umowa o świadczenie usługi elektronicznej Newslettera zawierana jest na czas nieokreślony. Subskrybent może w każdej chwili zrezygnować z Newslettera bez podawania przyczyny. W tym celu należy:
- kliknąć w stosowny link zawarty w każdej wiadomości wysyłanej w ramach Newslettera lub
- skontaktować się ze Sprzedawcą elektronicznie.
- Klient posiada także ustawowe prawo odstąpienia od umowy o świadczenie usługi Newslettera w terminie 14 dni od jej zawarcia.
- Sprzedawca może w każdej chwili zaprzestać świadczenia usługi Newslettera, o czym wszyscy Subskrybenci zostaną powiadomieni.
- W przypadku, gdy Subskrybent nie otwiera wiadomości przesyłanych przez Sprzedawcę w ramach Newslettera przez dłużej niż 18 miesięcy, Sprzedawca (za dodatkowym uprzedzeniem) może zaprzestać świadczenia na rzecz tego Subskrybenta usługi Newslettera.
- Reklamacje dotyczące usługi Newslettera mogą być składane Sprzedawcy zgodnie z procedurą przewidzianą w rozdziale X Regulaminu.
- Pełne informacje o przetwarzaniu danych osobowych klientów Sklepu, w tym na cele świadczenia usługi Newslettera, znajdują się w Polityce prywatności.
XIV. Postanowienia końcowe
- Do Umów zawieranych w Sklepie stosuje się prawo polskie. Umowa zawierana jest w języku polskim.
- Żadne z postanowień Regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień konsumenta (i Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego) wynikających z przepisów prawa.
- Regulamin w niniejszej wersji obowiązuje od dnia 1 grudnia 2024 roku.
Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy
Wzór formularza odstąpienia od umowy
Jeżeli chcą Państwo odstąpić od umowy, mogą Państwo wypełnić poniższy formularz:
Adresat: Kancelaria Adwokacka Katarzyna Stankiewicz sp.k.,
ul. Gimnazjalna 18/3, 01-364 Warszawa
Oświadczam, że odstępuję od umowy następujących treści lub usług cyfrowych:
Nazwa treści lub usługi cyfrowej: ___________
Cena brutto: ___________
DANE IDENTYFIKUJĄCE KLIENTA:
Imię i nazwisko: ___________
Data zawarcia umowy: ___________
Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został przez Państwa wybrany przy zakupie Treści lub Usługi cyfrowej na naszej stronie Sklepu. Jeżeli płatność została dokonana w inny sposób niż przelewem, a chcą Państwo otrzymać zwrot środków na rachunek bankowy, proszę wskazać poniżej numer konta bankowego, właściwego do zwrotu pieniędzy: _________________________________.
_________________________________
podpis oraz data (tylko w przypadku, gdy oświadczenie składane jest w formie pisemnej)